.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تجلیل کم سابقه احمدی‌نژاد از دوره صفویه

در دوره صفويه مردم راحت و آزاد بودند و روابط خوبي ميان مردم و حکومت برقرار بود و پيشرفت، عمران و‌ آبادي بسياري در سطح كشور به وجود آمد
رییس‌جمهور روز گذشته در مراسم جشن ثبت جهاني مجموعه شيخ صفي‌الدين اردبيلي در شهر اردبیل حضور یافت و طی سخنانی ضمن تجلیل از اقدامات دوره صفویه، تاکید کرد که نباید گذشته یک ملت تاریک نشان داده شود.

به گزارش ایسنا محمود احمدی‌نژاد در ادامه اظهارات خود با بيان اينكه نقش اردبيل نه تنها در تاريخ سياسي ايران، بلکه در تاريخ جهان کم نظير و بلکه بي‌نظير است، خاطرنشان كرد: امروز در جايي و در کنار مقبره کساني حضور داريم که روند حرکت تاريخ را به نفع عدالت، توحيد و حاکميت ارزش‌هاي الهي تغيير دادند. اگر ايراني‌ها با شعار توحيد و عدالت، حکومت مستقل و قدرتمندي تشکيل نمي‌دادند امروز اثري از توحيد و عدالت در عالم نبود و اين حرف گزافه‌اي نيست.
رييس‌جمهور با اشاره به اينکه بعد از صدر اسلام از مکتب نجات بخش اسلام جز پوسته و نامي باقي نماند، گفت: تمامي پيام رهايي بخش پيامبر (ص) زير سلطه سنگين تعصبات قومي، قبيله‌اي و افکار انحرافي،‌ خودخواهي و رذالت‌هاي اخلاقي پوشيده شد و اگر بنا بود پيام آخر نيز همچنان از طرف اين گروه نمايندگي شود، چيزي از آن باقي نمي‌ماند.
وي گفت: امروز سلطه‌گران و خودخواهان بعد از 1400 سال حاضرند رژيم جنايتكار صهيونيستي را به رسميت بشناسند، اما در برابر پرچمداران توحيد و عدالت بايستند.
احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: بايد يک ملت با فرهنگ متعالي ماموريت صيانت از مکتب متعالي اسلام را به عهده مي‌گرفت كه در اين راستا نهضت‌هايي نيز به وقوع پيوست. آل‌بويه، علويان، ديلميان، صفاريان و سامانيان آمدند و هر كدام تلاش‌ها و تحركاتي انجام دادند، اما نتوانستند پايه‌هايي را برقرار و از اصل و حقيقت پيام پاسداري کنند.
انقلاب، ادامه راه صفویان بود
وي ادامه داد: اما در اين ديار مردان و زناني هدايت شده و کمر بسته به فرهنگ اهل بيت (ع) که حقيقت دين است به پا خاستند و شيخ صفي با نگاهي عميق و روشن، حلقه‌هايي را مانند پايگاه‌هاي امروزي تشکيل داد و انسان‌هايي آماده فداکاري در راه ارزش‌هاي الهي تربيت کرد و اين انديشه را گسترش داد تا يکي از نواده‌هاي او به نام شاه اسماعيل پرچم نهضت را برداشت و با مجاهدت و فداکاري مردان و زنان اين ديار علم توحيد و عدالت را برافراشت.
احمدي‌نژاد گفت: شاه اسماعيل نمايندگي از حقيقت دين و دفاع از رسالت را برعهده گرفت، ستون‌هايي را مستحکم و راهي را آغاز کرد که پس از گذشت بيش از 400 سال، انقلاب عظيم اسلامي در ادامه و براي تکميل آن به وقوع پيوست.
نباید گذشته را تاریک نشان داد
احمدي‌نژاد با اظهار تاسف از اينکه برخي سعي دارند گذشته ايران را سياه نشان دهند، گفت: ما حکومت‌هاي پادشاهي را هيچ‌گاه به رسميت نمي‌شناسيم، اما اين موضوع تفاوت دارد با اينكه همه گذشته يک ملت تاريک نشان داده شود. اگر گذشته ما تاريک است، بيانات مهم پيامبر اسلام (ص)‌ در وصف ملت ايران از کجا آمده است؟ رييس‌جمهور تصريح کرد: چرا حضرت محمد (ص) ‌اين قدر از ملت ايران تمجيد کردند؟ چرا فرمودند بالاخره ملت ايران پرچم را بلند خواهد کرد و بر قله‌هاي عالم به اهتزاز در خواهد آورد؟ اگر گذشته يک ملتي تاريک باشد، آينده‌اي وجود نخواهد داشت؟
احمدي‌نژاد قاجار و پهلوي را بي‌افتخارترين و ذليل‌ترين حکومت‌هاي تاريخ ايران، دانست و گفت: اين دو حکومت هيچ افتخاري را به نام خود ثبت نکردند و همه آن دوران جز ذلت، عقب‌نشيني، وادادگي و پذيرش حقارت نبوده است. انسان‌هاي کوچک و پست در اين مقطع آمدند و در غفلتي تاريخي زمام يک ملت را به دست گرفتند و بيش از دشمن، ملت را کوبيدند. اينها از عظمت صفويه ناراحت بودند و از مقايسه خود با آن احساس حقارت مي‌کردند به همين خاطر براي تحقير و تخريب آن برنامه‌ريزي کردند. وي اضافه کرد: دوره صفويه دوره‌اي بود که علما آمدند و انديشه اسلام ناب را تا اعماق اين سرزمين گسترش دادند و ستون‌هاي فرهنگي و تمدني ايران را محکم کردند.
در دوره صفويه، مردم آزاد بودند
رييس‌جمهور گفت: در دوره صفويه مردم راحت و آزاد بودند و روابط خوبي ميان مردم و حکومت برقرار بوده و پيشرفت، عمران و‌ آبادي بسياري در سطح كشور به وجود آمد.
احمدي‌نژاد افزود: پهلوي، قاجار و استعمارگران غربي با هم دوران صفويه را به شکل مشترک کوبيده‌اند؛ چرا كه از اين دوره آسيب ديدند.
وي گفت: امروز که غبارها خوابيده است و مي‌توان بدون هيچ تعصب، نگراني و فشاري تاريخ را مطالعه کرد، مي‌فهميم چه خدمت بزرگي در دوره صفويه به بشريت شده است.
احمدي‌نژاد با تبريک ثبت جهاني بقعه شيخ صفي‌الدين به مردم اردبيل و ايران گفت: اين کار در واقع يک پله ايران را به لحاظ فرهنگي و تمدني در نگاه جهانيان بالا برد و سندي جهاني شد که در معرض ديد همه پژوهشگران، گردشگران و سياستمداران قرار مي‌گيرد تا آن را مطالعه کنند.
رييس‌جمهور افزود: اگر مکتبي حاکم شود اما نتواند زندگي مردم را متعالي کند، نمي‌تواند ادامه داشته باشد، بنابراين پشتوانه ماندگاري يک انديشه، اثرگذاري مستقيم در زندگي مردم و بالندگي و تعالي آنان است.
مدیریت امام زمان در هدفمند کردن یارانه‌ها
همچنین به گزارش مهر، ريیس‌جمهور با بیان اینکه مدیریت و لطف امام عصر باعث شده هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور با شرایط مطلوبی اجرا شود، گفت: وقتی ملتی برای خدا قیام می‌کند در واقع خود را تحت‌تاثیر ولایت خلیفه‌الله قرار می‌دهد و ولایت امام را انتخاب می‌کند.
احمدی‌نژاد ولایت را بالاترین هدیه خدا به بشریت و انسان کامل عنوان کرد و افزود: انسان بدون فرهنگ متعالی چیزی ندارد و این دیار مرزبان و پاسدار فرهنگ اسلام ناب بوده که باید حفظ کرد.

بهره‌برداري از فاز دوم نيروگاه سبلان
فاز دوم نيروگاه سيكل تركيبي سبلان اردبيل، با ظرفيت توليد 324 مگاوات برق توسط رييس‌جمهور افتتاح و به بهره‌برداري رسيد. به گزارش ايسنا، محمود احمدي‌نژاد صبح دیروز در جريان سفر به استان اردبيل، از طريق ويدئو کنفرانس، فاز دوم نيروگاه سيکل ترکيبي سبلان اردبيل را افتتاح کرد. با افتتاح فاز دوم نيروگاه سيكل تركيبي سبلان كه با سرمايه گذاري و اعتباري بالغ بر يك هزار و 840 ميليارد ريال راه‌اندازي شده است، ظرفيت توليد برق در اين نيروگاه از 630 مگاوات به 954 مگاوات افزايش خواهد يافت. 90 درصد تجهيزات نيروگاه سيكل تركيبي اردبيل در داخل كشور ساخته شد و طراحي، ساخت، اجرا و نصب و راه‌اندازي اين نيروگاه نيز به طور کامل به دست متخصصان و كارشناسان ايراني انجام گرفته است. سوخت اول نيروگاه سيکل ترکيبي سبلان اردبيل گاز طبيعي است كه ايستگاه آن با تجهيزات پيشرفته و با ظرفيت 300 هزار متر مكعب در ساعت ساخته شده است. براي تامين سوخت دوم نيروگاه (گازوئيل) نيز 6 دستگاه مخزن جمعا به ظرفيت 120 ميليون ليتر ساخته شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فرشاد راعی 28 تير 1390
آیا آقای احمدی نژاد نمی دانند که همین صفویه وقتی روی کار آمدند به بهانه یکپارچگی و در اصل برای قدرت طلبی حکومت شیعی دیگر در مازندران را نابود کردند؟ و شبانه با نامردی و ناجوانمردانه سد دریوک را تخریب کرده و شبانه آمل را سیل برد و سادات علوی که در آمل حکومت می کردند و قصد شیعه سازی کل مملکت را داشتند از بین بردند. آیا مسئولین بلندپایه نظام تقابل شیعه علوی و شیعه صفوی را دوباره مشاهده نمی کنند؟ چرا امروزه از بزرگ مردانی همچون میرزاقوام الدین مرعشی آملی و یا ناصرکبیر و داعی کبیر که در آمل حکومت می کردند حرفی زده نمی شود؟ بنده جواب میدهم چون این بزرگمردان پیرو شیعه علوی و ولایت پذیری بودند. اولین در جهان حکومت شیعه در طبرستان ایجاد شد و این بقعه شیخ صفی الدین است که ثبت جهانی می شود... مسئولین استان علویان مازندران پیگیری کنند و ببینند چه دست هایی درکار است و یا چه مشکلاتی وجود دارد که مانع از شناساندن فرهنگ اصیل علوی مازندران می شود.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.041 seconds.